Top 10 Soundtracks 2014
dupa cum am scris deja in Top 10 albume pe 2014, preferatele mele au fost doua score-uri.
1. Grand Budapest Hotel -Alexandre Desplat
2. Interstellar –Hans Zimmer
restul nu au neaparat aceasta ordine
3. The Homesman-Marco Beltrami
4.Nightcrawler-James Newton Howard
5. Fury-Steven Price
6.Exodus-Gods and Kings-Alberto Iglesias
7. Noah_Clint Mansell
8. Godzilla-Alexandre Desplat
9. Under The Skin-Mica Levi
10.The Amazing Spider-Man 2-Hans Zimmer & The Magnificent Six
mai pe larg am detaliat in articolul din Cinemap (ian 2015): Filme de ascultat: Soundtrackurile anului 2014 (acum redux/extended edition)
Multe muzici interesante din filme mai puțin, așadar în liga întâi bineînțeles campionul mondial la compoziție pentru film, Hans Zimmer.
Pentru The Amazing Spider-Man 2, cel mai lung Spidey de pina acum Zimmer l-a înlocuit pe James Horner, cel care a compus muzica primul film al reboot-ului francizei. Teutonul l-a cooptat pe Pharrell Williams. Apoi a mai căutat ortaci și a format supergrupul The Magnificent Six cu Williams, Johnny Marr, fostul chitarist de la Smiths, Michael Einziger, Junkie XL, Andrew Kawczynzki, Johnny Marr și Steve Mazzaro. Deci, un album de colaborări și de fapt de sound design, care funcționează perfect ca fundal pentru personaje, mai ales Electro. Voci se intersectează cu chitări și orchestrație simfonică. Zimmer și-a descris contribuția sonoră ca ceava cu totul diferit de ce a făcut până acum și într-un fel are dreptate. Piesa-temă a filmului, gândită ca un hit comercial, "It's on Again" e la voce cu Kendrick Lamar și Alicia Keys.
Albumul e creditat Hans Zimmer & The Magnificent Six și a apărut în versiunea standard și versiunea deluxe, pe două discuri.
Interstellar, tot Zimmer, ar trebui să ia ceva. Un Oscar adică, pentru că Hans nu are încă, dar nu mă aștept. O să fie cazul Morricone. Nominalizat pînă dincolo de limite. Apoi premiu omagial. Acum, la o nouă colaboarare cu Nolan, după Batman-uri și Inception, Zimmer trece în partea clasică, cu ecouri din Richard Strauss, Wagner, Planetele lui Holst si mai ales Phillip Glass (Koyaanisquatsi) și o combinație de titani șaptezeciști electronici, de la Tangerine Dream și Vangelis la Mike Oldfield. Extrem de atmosferic, și funcționează perfect în film, mai bine decât de ascultat separat.
Din nou sound design, dar cu chitări și percuție: James Newton Howard la Nightcrawler, rocky, rapid, schizo, așa ca personajul, pentru că după cum spune JNW, toate sunt sunete din capul său. Mi-a amintit de Ry Cooder.
Și ajungem la Ridley Scott, Exodus-Gods and Kings, cu o nouă colaborare, cel puțin atipică dar interesantă, cu Alberto Iglesias (compozitorul lui Almodovar), simfonic, cu teme etnice, coruri, epic, biblic.
Noah-celalat Moses waterfallic-score de colaboaratorul fidel al lui Aaronofski, Clint Mansell cu o piesa finala superba de Patti Smith-Mercy Is.
Godzilla –Alexandre Desplat. O muzică tenebroasă, impecabil orchestrată. Desplat aduce cu Jerry Goldsmith și John Williams în cele mai bune momente ale lor. E un soundtrack curajos, nu include nici o piesă, hituri, nimic. Tot genericul final curge la fel de tenebros.
Sound effects, teroare și influențe nipone de cel mai în vogă compozitor francez al momentului.
Și tot el, Desplat, la polul opus, cald, emoționat, frumos, cel de la Grand Budapest Hotel, aclamatul film al lui Wes Anderson. La fel de superb ca o prăjitură cu o glazură specială, muzica e minunată, ca un glob cu zăpadă delicat, cu țambal, sitar, balalaikă și alte instrumente est-europene. Un ritm jazzy țigănesc, valsuri și polci. Soundtrack-ul meu preferat de anul acesta.
The Homesman, cea mai ciudatica si artsy compozitie a prolificului Marco Beltrami (care afacut in 2014 si The Drop, si in 2013 Die Hard V), pentru westernul revizionist al lui Tommy Lee Jones. Beltrami zice ca a ascultat vintul preeriei pentru a se inspira. It works.
si mai ciudat; Under The Skin. Compozitorul, Mica Levi a primit Premiul Academiei Europene de Film (EFA) pentru cel mai bun soundtrack ! Atmosferic, dark. Din cite am inteles Levi are 21 de ani !
Englezul Steven Price, care anul trecut a avut breakthrough cu Gravity (v. topul meu de soundtrackuri pe 2013), a facut muzica pentru tanc la FURY, conmpleta cu Laibachtiene coruri si accente teutonice.
Ar fi putut fi Guardians of the Galaxy Awesome Mix daca erau piese originale. Awesome mix, tho :)
O mențiune pentru Lorne Balfe pentru Pinguinii din Madagascar.
ar fi putut fi Trent Reznor si Atticus Ross cu noua colaborarea pentru Fincher, Gone Girl, dar sincer, nu m-au impresionat.
De mentionat: un compozitor autohton, emul al lui Zimmer, auto-didact, Lex Dumitru, a scos singur (itunes) un soundtrack virtual, anume Cynesthesia. Poate face cineva și filmele :)
*
Bonus: momentul muzical unic al anului: în St. Vincent, pe genericul final în care Bill Murray îngaimă , că nu pot spune cântă, deadpan, întrega piesă Shelter From the Strom al lui Bob Dylan, mai mangled decît e posibil, sub soare. Se poate vedea pe youtube aici sau asa:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu