sâmbătă, 25 mai 2019

Cannes 72: Jour 12- PPP -Parasite, Palme d'Or & Palmares


articolul despre ziua 11 in Cinemap aici
https://www.cinemap.ro/stire/140/jurnal-de-cannes--jour-douze-le-grand-finale
***
Azi am recuperat Parazitii lui Boong Jon-Ho /  Joon Ho Bong ?/ si bine am facut, pentru ca desi auzisem de bine si foarte bine, trebuia sa il vad cu ochii mei. Il urmaresc pe regizorul corean inca de la Memories of Murder, de la The Host (cronica mea aici) i-am vazut toate filmele aici, de la segmentul de omnibus din Tokyo la Okja de acum doi ani, facut pentru Netflix, dar pe care am avut privilegiul sa il vad pe Marele Ecran. E primul regizor coreean care ia Palme d’Or, wow, in 72 de ani de Cannes ! Bravo !

Este o comedie neagra neagra, satira, cu elemente naturaliste, supra-realiste si normal, de horror, horror social si bien sur de pur cinema, despre o familie de amariti care se insinueaza in viata unei familii super-bogate, manipulind-o, cu rezultate absolut neasteptate. 
Un tur  de forta, care poate fi incadrat cumva in seria topica Boudu salavat de la inec, cu remakeul Down and Out in Beverly Hills si Borgman al olandezului Alex van Warmerdam, tot in Selectia Oficiala la Cannes in 2013, dar nec plus ultra, plus cu specific coreean. Un  regal !
Parasite va fi distribuit in Romania de Independenta Film !


Palmaresul complet aici
https://www.festival-cannes.com/en/infos-communiques/communique/articles/all-the-72nd-festival-de-cannes-awards

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu