vineri, 6 februarie 2009

Tage 2: Adam resurrected, John Rabe si Lord Jim

cam asa, trei filme, de fapt 2 1/2 pentru ca de la Rabe am plecat...
tough sa coordonezi totul, in primul rind m-am trezit cu mult mai tirziu decit am prevazut, dupa 2 nopti de cite 5 ore si agitatie, seara de 5 am petrecut-o on kreuzberg, cartier de baruri, dar o bere nu s-a transformat intr-o suta, desi a doua zi am descoperit Casa cu 100 de beri, circiuma festivalului, unde cea nefiltrata Weih...e o minune ! Am intrat la un screening pentru market la Adam Resurrected al lui Paul Scharder, filmat in mare parte in Romania acum 2 ani (am aflat prea tirziu si am ratat ceea ce putea fi un megainterviu cu Schrader)...e un fel de Zbor deasupra unui cuib de cuci meets Schindler's List cu elemente de Santa Sangre al lui Jodorowsky!
more details later, dar e cel mai bun rol al lui Jeff Goldblum, de la Musca incoace si of all his career, punct. Filmul e prezenat in Berlinale Special, dar Goldblum ar fi meritat mai mult coverage !
am iesit de la un screening cu John Rabe, filmul care se da azi, un megabuget biopic de razboi despre un reprezentant de al Siemens la Nanking, un alt fel de good nazi/ german, cu Urlich Tukur si Steve Buscemi ! o gramada de bani pe eceran pt un Tv movie unicefist, cu avioane japoneze CGI care aruncau bombe peste saracii chinezi !
iar seara, dupa doi bretwursti, unul cu ceapa calita (extra 50 de eurocenti)intre diferite posibilitati, printre care se anuntase si o petrecere sigura, dar ce e sigur in ziua de azi !?, am riscat si m-am dus in Sony center in cineart, la LORD JIM, si da, dupa ce au intrat toti cei cu bilete (mi-am luat si eu pentru simbata la PATTON), am intrat lejer si m-am minunat timp de 2 ore si 20 ! Copia superb restaurata in 2006 la Columbia (am cumparat dvdul la Cannes anul trecut), cu tot cu audio, se vede cristal, Peter O'Toole e mai tinar ca oricind, desi cam dubleaza rolul din Lawrence, inteleg ca Richard Brooks nu a fost total fidel lui Conrad dar LORD JIM dupa 44 de ani e un clasic !!! Eli Wallach, Curt Jurgens, James Mason, Paul Lukas sunt excelenti, mai ales Eli cu accent francez, Curt intr-un rol de tipul Klaus Kinski, pe care azi l-ar juca Udo Kier ! Dalilah Lavi, beautiful, locatii exotice dar si aerul de Apocalypse Now conradian, toate proiectate grandios pe 70 de mm, considerat pina azi cel mai fidel procedeu de captare pe pelicula cu cea mai vie imagine si cea mai buna lumina !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu