It’s about your life running down the sink without being able to put the plug in to stop it.”(John Huston)
Tough movie (adica greoi) and depressing (deprimant), studiu de alcolism si losereala (read: life), in paralel cu boxul, deci not so much un film despre box. Desi asa e considerat. Dar are un final inedit si interesant, care ii ridica valoarea. Nu e downbeat si nici upbeat, ci diferit si realist. Extrem de realist si filmat asisderea. Autentic. Si extrem de modern pentru acea vrema, incadrindu-se perfect in Noul cinema Hollywoodian al vremii, alturi de Altman, Malick, Hal Ashby, Arthur Penn. Iar John Huston avea 66 de ani la acea vreme ! trebuie vazut vizavi de filmul sau anterior despre care tocmai am scris, The Kremlin Letter (1970), greoi mecanism de autodafe de spionaj de studio, care pare facut la distanta de 20 de ani ! Ca si actorii folositi ! aici sunt actori noi, tineri, stiluri diferite, alt gen de unde si prospetimea replicilor si jocului !
“
Fat City shows Huston practically inventing the modern American Independent Film decades before it came to be". (Glenn Erickson -DVD Savant)
Bazat pe romanul lui Leonard Gardner cu acelasi titlu. Gardner a scris si scenariul ! E aproape de teritoriul lui Bukovski, combinat cu un episod de culegatori de la Steinbeck (Fructele miniei).
Susan Tyrell a fost nominalizata la Oscar dar n-a luat. Rolul ei e fabulos, joaca o alcolica patetica care se poarta ca un copil, dar mai jmult ca o jucarie stricata.
Filmul a fost in competitie la Cannes in 1970. Personajul lui Stacy Keach are 30 de ani, si e wash-out. De fapt la data filmarii Keach avea 30 de ani dar arata de 40 !!! Jef Bridges, opusul sau, pustiul de 18 ani (de fapt de 22), fresh din The Last Picture Show !
Piesa Help Me Make It Through the Night, o balada elegiaca de Kris Kristofferson din 1970 apare pe genericul de inceput si final al filmului. Totodata inceputul e interesant pentru ca nu e direct, are un soi de prolog pe chitara, odata cu trezirea lui Billy Tully (Keach)
Produs de Ray Stark, legendar indie mogul cu care Huston a colaborat si la Noaptea iguanei, Reflections in a Golden Eye si Annie.
Imagine de Conrad L. Hall, filmat in Stockton, California, intr-o zona care a fost demolata in anul urmator. Hall vorbeste despre film in documentarul Visions Of Light: The Art Of Cinematography. El zice ca Huston i-a spus ca vor face "anti-cinema." !!! Huston a fost in tinerete el insusi boxer asa ca a stiut sa regizeze mai relist scenele de box; in acst sns Fat City precede Rocky si Raging Bull dar e un film mai modern ca ele, si semaan in mod intrigant mai mult cu The Fighter, contenderul la Oscarul de anul asta.
informatii despre film aici , de unde am aflat ca Monte Hellman a fost regizorul original dar a plecat sa faca un film pentru mai multi bani (!), ca Marlon Brando ar fi trebuit sa joace rolul principal dar Huston s-a saturat sa-l astepte, ca Beau Bridges trebuia sa joace rolul fratelui sau dar Huston a zis ca e prea batrin si ca Ray Stark a vrut sa-l concedieze pe Conrad Hall pentru ca filmase prea intunecat dar Huston i-a tinut partea pina la sfisit !
si more info on TCM.
si un podcat englezesc tipically british de la The Lost Picture Show, pentu cei cu extensive time :-)
"I believed very much in the film,but would have been happy if it was well received by a selective audience. Personally, I admire the down-and-outers depicted in the film, people who have the heroism to take it on the chin in life as well as in the ring."(John Huston)
dvd: 1.85.1, bare bones. distribuit de Columbia
3 1/2 din 5, 7 din 10 ! probabil ca revazut si in conditii psihice potrivite :) juma de punct merge -din punct de vedere istoric e fascinant, din punct de vedere entertaining -not to be seen on any day of the week.
am inteles ca titlul romanesc al filmului (la TV, ca altundeva n-a fost) e "Paradisul". O fi ironic dar ma tem ca nu :(
-din seria de catch up John Huston si cred ca a venit timpul sa si revad alte filme ale sale ca pina fac rost de Phobia mai dureaza :-).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu