joi, 3 februarie 2011

Start the Revolution Without Me (1970)

Helene de Sisis: I'm sorry Philippe, I try my best to please you.
Philippe de Sisis: How? You can't hunt, you can't ride, you can't shoot, you can't fence! What kind of a marriage is this?

Orson Welles deschide filmul genial: cu trabucul in gura, plimbindu-se prin gradinile Versailles, "la la la la, filmul e color si eu nu joc in el."
trailerul de pe tcm contine acest inceput !!!

si după cel-l vezi nu vei uita cu siguranta ca Revolutia franceza a avut loc in 1789 (day & night). In mod bizar sau nu atit de bizar (anul 1968 si invazia sovietica in Cehoslovacia, locul initial de turnaj), fiindca e filmat in Franta, la fata locului, chiar vizavi de Notre Dame si in Versailles.
Start the Revolution Without Me e un titlu-cult pe care am vrut sa-l vad toata viata dar n-am avut unde/de unde/cum. Am gasit finalmente o copie divx dupa dvdul original si l-am pus pe laptop. Not so great, dar mai bine ca varul sau indepartat, Aventurile fratelui mai destept al lui Sherlock Holmes (pe care l-am recuperat de curind), si cumva similar cu o sora mai mica, Last Remake of Beau Geste al lui Marty Feldman. mai am de gasit The World Best Lover si am recuperat seria de aur Wilder & co.Bazat pe 2 opere literare legendare, A Tale of Two Cities de Dickens si Fratii Corsicani de Alexandre Dumas (refacut mai tirziu in mod debil de Cheech si Chong),la fel ca si Omul cu masca de fier (also Scarlet Pimpernel). Genericul e facut chiar din fragmente din filmele mute cu aceiasi tema.

mostra de dialog spumos, duelul verbal cu Escargot, "business or pleasure ?"
Hugh Grifiith e genial in rolul regelui Louis XVI cu un penchant pentru ceasuri, Ewa Aulin e frumoasa si vrea sa-si arate semnul din nastere! , Victor Spinetti e ducele D'Escargot, Jack MacGowran e seful briganzilor cu trigon, Jacques si Billie Whitelaw e nimfomana Marie Antoinette. Revolutionarii brignazi mi-au adus aminte de La resistance din Top Secret!!!
-mult avant his time si ruda cu Love and Death al lui Woody Allen, dar zic eu mai funny si mai putin pretentios. Si mai Montypythonesc, si mai zanatic si suprarealist. In retrospect tot episodul Revolutiei franceze din History of the World part I e mult mai slab si partial inspirat de acest film scris de Fred Freeman si Lawrence J. Cohen. Ii lipseste un moment muzical, asa cum celelalte filme din epoca au, iar acesta ar fi putut profita de un song and dance !
4 1/2 din 5/ 9 din 10 !!!
potential de revizionare 100 %
a.k.a "Louie, There's a Crowd Downstairs!"
a.k.a "Two Times Two"
extras:
cronica de dvd vorbeste si de un commmentary track, care pare fabulos, abia astept sa-l gasesc, sa revad filmul si sa-i ascult pe regizorul Buud Yorkin, Donald Sutherland si Gene Wilder (inregistrati separat!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu