marți, 23 februarie 2010

The Wolfman (2010)



The Wolfman e un film de jaaleee, asta din cauza ca putea sa fie un update excelent al originalului din 1941. Proiect de suflet al lui Benicio del Toro, pus pe picioare alaturi de agentul sau, Rick Yorn. Regizor intial, Mark Romanek (One Hour Photo), care a avortat si alte diverse proiecte, plecat cu 3 saptamini inainte de inceperea filmarilor, si inlocuit de Joe Johnston, fost responsbil de efecte ILM si cam hack, regizor asumat la Jurassic Park III, Jumanji, Hidalgo si Rocketeer (ca sa nu zic de Honey I shrunk the kids). E primul film R al lui Johnston asa ca omul a crezut ca rezolva cu mult singe si mutilari., efecte, toate in stilul Van Helsing S.Sommers.

Epoca Victoriana e aceiasi din From Hell si mai recent Sherlock Holmes, si ce daca filmati in Anglia, credeti ca arata mai bine ? NU , doar bugetul e mai mare, 85 de milioane zice imdb. In care au intrat si re-shoots cu un an mai tirziu, si variante de montaj, si presiuni si alte probleme de post-productie, care au vrut sa faca filmul mai comercial, incluzind un rescoring muzical cu Paul Haslinger al score-ului (oricum sunt trecuti enspe orhestratori si extra compozitor, Ed Shamour), pentru a se reveni in final la muzica lui Elfman. Cel mai ciudat mi s-a parut ca pe generic apare o asistenta a domunului Von Sydow, cred ca Max Von Sydow trebuia sa jaoce doctorul de la azil, dar nu am nici o confirmare de nicaieri despre asta.

De unde avem,
1. o imagine exceptionala (Shelly Johnson), cu niste cadre picturale care creaza atmosfera, plus masini de fum la greu in locatie
2. scenografie asisdera, chiar mult prea mult (Rick Heindrichs, acelasi ca la Sleepy Hollow), bonus costumele Milenei Canonero
3. muzica exceptionala de Danny Elfamn care are ca model partitura compusa de Wojciech Kilar la Dracula
4. Del Toro, torturat, dar un bun actor care e distrus de make up si de duleul cu un aberant si somnambul Anthony Hopkins, sub un machiaj chinuitor creat de mastrul vircolacilor, Rick Baker


Aveam nevoie si de un regizor si de o viziune,. Ceva gen Coppola la Dracula, sau Tim Burton la Sleepy Hollow, sau chiar Brangh la Frankenstein

If you blink you miss him, Emil Hostina, dresorul de urs. Cameo Rick Baker, victima,tiganul cel inalt. Geraldine Chaplin vorbeste romaneste, ea preia rolul Mariei Oustapenka din originalul lui George Waggener din 1941.

Desi filmul zice ca e bazat pe scenariul de atunci al lui Curt Siodmak, el schimba epoca, din 1940 in 1895 si introduce personajul inspectorului Abberline, cel care l-a vinat pe Jack the Ripper, aici half miscast, Hugo Weaving. Si alte aberatii telenovelistice cu comploturi de familie si o lunga sceventa de ospciu care face vircolacul sa fuga prin Londra si sa se mai cheltuie o gramada de bani. Haotic si vraiste, filmul are inca ceva calitati fascinante, este un film atit de prost incit de poate incadra in categoria fascinata de "so bad it's good". La fel de frekish pe cit e si Insula doctorului Moreau cu Kilmer si Brando. Initial stiam ca are 125 de minute, dar ce am vazut eu avea 102. Dar in retrospect, a crescut atit de ieri pina zi (ascultind si score-ul lui Elfamn fireste, de unde am trecut la cel original la Dracula, al lui Kilar) incit l-am crescut cu juma de punct.

2 1/2 din 5, 5 din 10

Un comentariu:

  1. am aflat ce e cu Max Von Sydow din cronica lui Leonard Maltin: http://blogs.indiewire.com/leonardmaltin/archives/the_wolfman/

    Trivia note: as a compulsive credit reader I was surprised to see a notation for an “assistant to Mr. Von Sydow” when Max von Sydow doesn’t appear in the finished film. Apparently his part was cut; he played the man who gave the distinctive silver-headed cane (an homage to the famous prop from 1941) to Lawrence Talbot.

    RăspundețiȘtergere