miercuri, 4 mai 2011

Essential Killing (2010) deschide Festivalul de film european (nr. XV)

miine seara (joi la Cinema Pro) si in reluare pe 9 mai la cinemateca Eforie la ora 21.
Essential Killing e un film despre care am vrut sa scriu pe blog dar n-am apucat:( decit sa-l mentionez in postarea cu Four Lions ca:
primul action movie cu un taliban (the existential Rambo ;-)


E filmul lui Jerzy Skolimovski pe care mi l-a pitchiuit cind a venit la Bucuresti la
B-est (se numea The Essence of Killing si a vrut sa-l filmeze si in Romania) si pe care l-a facut pina la urma in Polonia, Norvegia si Israel, cu Vincent Gallo in rolul principal si Tarantino i-a dat premiul de cel mai bun actor la Venetia-Coppa Volpi-(plus premiul special al Juriului) ! De atunci controversat, pentru ca talibanul jucat de Gallo (pe cares e pare ca-l cheama Mohamed) nu scoate nic un cuvint tot filmul, in genul lui One-Eye-Mads Mikkelsen din Valhalla Rising ! Si e acelasi tip de meta-adventure film (facut de un intelectual de stinga estic dar cetatean mondial, legendar si ca pictor pentru o viziune downbeat asupra lumii).
Un soi de Rambo existential (ma refer la First Blood), promovat de Jack Nicholson (prietenul lui Skolimovski) ca "cel mai bun film pe care l-a vazut anul trecut" (si rautaciosii i-au zis sa mai vada si alte filme), e singurul film vestic pe care o sa-l vedeti cu un erou taliban (controversat, in America n-a iesit inca !), si care la limita mi-a adus aminte acum, ca tot cica l-au omorit pe Bin Ladin (in aceiasi zi cu Hitler, tzt, tzt) de Four Lions si The Way Back !!! Si cel mai paroap de un film curio al lui Jospeh Losey din 1970, Figures in a Landscape (doar ca acolo evadatii sunt doi) ! Mie mi-a placut, mi s-a parut far out si e singura sansa sa vedeti acest film pe marele ecran !
un interviu informal cu Skolimovski, care zice ca filmul e cel mai bun pe care l-a facut !!! aici !

*
Programul integral aici !
spotul e de data asta al lui Radu Muntean si e funny si kinnoseur-godardian! si am auzit ca actritele sunt pe bune !

2 comentarii:

  1. Slab filmul. Un Gallo nefocusat, scenariu cusut cu ata alba, regizor batran, dar cu ochi de tanar amator. Mie mi-a amintit de un alt film slab - The Hunted. Atata doar ca un Friedkin slab e preferabil unui Skolimowski slab, nu? Skoli-who?

    RăspundețiȘtergere
  2. ambele filme mi-au placut si le consider foarte reusite si personale pentru autorii lor care impartasesc o viziune comuna intunecata asupra lumii la care ader shi io, skoli-me :)

    RăspundețiȘtergere