vineri, 22 mai 2009

Imaginariumul doctorului Gilliam

din nou m-am sculat la ore inumane (pour moi), si da, placut s-o fac pentru Tarantino si Terry Gilliam, acum 3 ani cind am facut-o pentru Marie Antoinette, Flight 93, Cronaca de una fuga si A history of Violence (ok, that one acceptabil), mi-am urit zilele si mi-au cazut ochii in gura. Dar daca nu bei nimic cu o seara inainte si te culci ca gainile si pensionarii ca va ! Problema e ca plecind miine dimineata cu trenul spre Marsilia si apoi Lyon, nu voi avea sansa de a profita de petrecerea la Gaspar Noe (filmul il vad next), pe plaja, care incpe la 11 jumate, cind eu voi fi al recuparat Sam Raimi care m-a draggat deja prin Hell !
Ok, am fost si la conferinta de presa si enjoyed risul nebunesc al lui Gilliam,

vocea cristalina a lui Verne Troyer (mini me) si ochii albastri ai Liliei Cole (din Rage), ca la decolteu nu m-am putut uita :-)
e de mult timnp incoace cel mai Gilliamesc film al lui Terry, un soi de comeback la temele lui referentiale, e scris de el cu Charles McKeown (cu care a scris Brazil si Munchausen), are un pitic (ca Munchausen, Time Bandits), lumi imaginare (Brazil, Fisher King, Tideland), scenografie dar si clin d'oeil Monty Python, irezistibil !!! Imaginea, Nicola Pecorini (considerat prea slow de Weinsteni la Griimi), gorgeous, muzica Michael & Jeff Danna (ca la Tideland), cintece compuse de Gilliam, ca si piss-ul cu We are the Children or so (ringtone too).


Tom Waits este Diavolul, Mr. Nick, si Christopher Plummer (din 12 Monkeys), opusul sau, magicianul batrin si acum alcoolic, doctorul Paranssus. Un rol mic dar bun de mafiot rus il are Emil Hostina (tatal fetei din The Fall al lui Tarsem) ! Cameo peter Stormere, le president. Filmul era gata sa fie avortat din cauza mortii lui Heath Ledger,

care-si terminase doar 60 % din joc, si care e excelent, dar s-a realizat cu ajutorul pritenilor sai, care il joaca in trei ipostze prin oglinda, Colin Farrel, Johnny Depp si Jude Law ! Unul din cel mai frumoase filme pe care le-am vazut in 6 ani de Cannes (alaturi de Labirintul faunului al carui good companion piece e)
4 din 5, 8 din 10

de al conferinta de presa:
o ziarista engleza tupeista inainte sa apara lumea si sa se faca fotografii, ma intreaba:
"Who is famous ? "
ii zic printre dinti, "depends, fame is a relative thing",
un fotgraf cu un tun, ii zice mai binevoitor, "Mini Mi"
ea: "Who's that ? Some sort of Mickey Mouse ?"
precieux sau sans prix...bum !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu