Cannes Classics: 19 mai 2013. Fedora lui Billy Wilder (1978), restauree, cu Marthe Keller si Mario Adorf in attendance.
Penultimul film al lui Billy Wilder, pe nedrept ignorat la ieşirea în săli, cu ecouri din Sunset Boulevard (William Holden, protagonistul si nu numai) şi Citizen Kane, se ţine mai bine azi decăt multe alte produse voit novatoare ale epocii. Prezentat in inchiderea -cloture- festivalului de la Cannes in 1979, in anul cu The Shout / Strigatul lui Skolimowski, Midnight Express si Coming Home, nu e de mirare ca nu a fost vazut ca ceva ultra-chic si de bon ton, pentru ca filmul are un stil calsic si o naratiune de film noir, povestind despre epoca clasica a cinematografului, Hollywoodul de aur, la fel ca The Bad and The Beautiful sau The Barefoot Contessa. Fedora, inspirata vag de Greta Garbo, e o diva misterioasa, care aparent a pacalit timpul si nu a imbatrinit, retrasa pe o insula grecesaca (Corfu), unde un producator ratat (Holden) vine sa o convinga sa joace intr-o adaptare fidela la Ana Karenina. Scris de Wilder alaturi de fidelul sau colaborator, românul Izzy Diamond (IAL), este povestit in flashbackuri succesive, cu un twist narativ, si un ton amar. Roluri secundare excelente, Hildegard Knef, Jose Ferrer, si Henry Fonda si Michael York as himself (in deschiderea proiectiei s-a proiectat un mesaj video de la York, din Los Angeles, a true fighter !)
Un clasic absolut, de (re)descoperit. Si remember about Vornof si Boronef :))
8 din 10 / 4 din 5 !
iata suvenirurile lui Marthe Keller, care e ca si Fedora ;), pare neschimbat de vreme...
si apoi in Palat am facut o poza cu Mario Adorf, contra-empoloi-ul comic al filmului, receptionerul grec, aici !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu