sâmbătă, 11 iulie 2015

Omar Sharif RIP

am aflat aseara :( am scris pe FB:
A HORSEMAN...and a gambler and a doctor and most of all a prince...joined Peter for a drink in the bar upstars

One of the last of the only ones TM
Omar Sharif avea 83 de ani. A facut atac de cord si fusese diagnosticat recent cu Alzheimer.
La 80 de ani s-a lasat de obiceiul de afuma 100 de tigari pe zi :)
2 Globuri de Aur si nominalizare la Oscar pentru rolul Sherif Ali din Lawrence al Arabiei (1962), alaturi de bunul sau prieten Peter O'Toole, pe care l-a cunoscut in timpul filmarilor la filmul lui David Lean.

Au jucat impreuna (si au baut impreuna misbehaving.:) si in Noaptea generalilor (1967) si in The Rainbow Thief (1990) al lui Jodorowsky si later, in One Night with the King (2006). David Lean l-a distribuit apoi in rolul principal din Doctor Jivago (1965), cel mai faimos rol al sau. Cind a murit sir Pete eram mai devreme intr-o crisma unde erau POToole si cu Omar intr-un film Tv de costume, erau amindoi ca mosii din Muppets, intr-un banal TV si acum cu o zi inainte de moartea lui Sharif am dat pe imdb si mi-a intrat automat Lawrence of Arabia (dar i-am cerut lui Relik de luni de zile Le Casse : )of, cum am vazut eu filmul asta, prima oara, in germanA la club Tui din Mamaia prin 1983 :)
Cind eram mic l-am vazut intr-o duda de film, Aurul lui McKennam, cu Gregory Peck, wow, nu am stiut vreo treizeci de ani ce film prost e, but beats 90 % of to-day's shite...cameoul ridicol?sau self-conscious? din Top Secret ??? What about rolul aproape taiat din Al 13 lea razboinic ?
Pentru Monsieur Ibrahim (2003) a primit premiul pentru cel mai bun actor la Festivalul de film de la Venetia si premiul César.
Unul din rolurile sale preferate (si ale mele) in The Horsemen / Calaretii al lui John Frankenheimer (1971), despre care am scris aici.
necrolog pe BBC News
articol tabloid in Daily Mail despre cele trei pasiuni ai lui Sherif Ali: Wining, Womanizing and Gambling. Despre cai nu scrie nimic :(

'I don’t know the meaning of the word (regret). If I was back there again, I would do it the same way.’
Omar Sharif: 1932-2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu