miercuri, 13 august 2008

The Living and the Dead/ Zivi in mrtvi


film croat regizat de KRISTIJAN MILIC, drama de rzboi cu o tenta de fantastic. Doua povesti milatare intersectate, una in 1943, alta in 1993, in Bosnia. SOLDATI croati, musulmani, uslasi, partizani, cu totii in milocul unui dead man's land. Bazat pe un roman de succes in Croatia, sris de Josip Mlakik. 8 Premii la FESTIVALUL DE FILM de la Pula (no kidding, e festivalul la crea romanii n-au tupeu sa participe )....Criticul serb ii compara filmul cu SOUTHERN COMFORT al lui Walter Hill. Am vazut elemente de Platoon si Predator, dar cel mai mult mi-a placut tranzitia temporala. Cred ca ar fi putut linistit concura la TIFFMilic e un tip foarte cool, cu alura de care se vrea un emul al lui John Milius. Am vorbit despre Don Siegel si DIRTY HARRY, pe care-l considera un film perfect. Azi Milic si cu Velimir, jurnalist croat si producator, erau pe dealuri, cu arme si munitie, fugarindu-se intr-un filmuletz de actiune. Multa lume aici la Grossmann face filme, baietii grupati sub bannerul Plan 9, autorii infamului Winepires, lucrau la numitul Corpus Krispy, dupa cum mi s-a explicat, adevaratul "Cod Da Vinci", in care apostolii in maninca pe Iisus, care e negru si grasuliu dar are dinti de aur! Am vrut sa vad cum toarna o secventa, noaptea, intr-un cimp de porumb dar li se stricase generatorul. Asta mi-a adus aminte de Danemarca si productia de guerilla la Stuck Teeth, eram intr.un sat numit Morke (adica intuneric)in martie 1996, cu generator si masina de fum, intr-un cimitir inghetata, cu o sticla de whisky care sa ne tina de cald. Si nu se putea face racord intre generator si masina de fum si ce filmam. Wow, guerilla filmmaking, ce zile si ce nopti...filmuletzele de fani si din placere sunt aici o mare parte din activitatile Grossmannilor, bineinteles ca in Romania am incercat sa-i conving sa facem si noi ceva de placere but no can't do. Acum dupa ani si ani se fac, dar fara mine. .

ZIVI IN MRTI 3 1/2 out of five

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu