continui Cannes-ul la recuperari frantuzesti in timp ce apartamentul se incalzeste treptat si eu imi revin la fel de treptat dupa nebunia canneza.
Am inceput cu o revizionare, daca n-am vazut Tavernier-ul din selectia oficiala de la Cannes, Printesa de Montpensier, am revazut COUP DE TORCHON (1981), editia Criterion,
film vazut de mine acum aproape 20 de ani, in 1991, la primul festival de film francez de dupa revolutie, si care cred ca a rulat apoi la noi la cinema, sub titlul Misiunea lui Cordier. E un film straniu, adaptare libera si existentialista a romanului lui Jim Thompson, Pop. 1280, cu o folsire indrazneata a steadycamului (abia aparut in Wolfen si Shining), cu muzica excelenta de Philippe Sarde si un Phillipe Noiret impecabil, intr-unul din rolurile lui esentiale (nu stiu de ce imi aduce aminte de Rebengiuc in De ce trag clopotele Mitica? si putin in Morometii). Tricoul rozaliu-rosiatic este un omagiu adus de Noiret lui Dean Martin in Rio Bravo.
Secondat de o echipa de actori excelenta, Isabelle Huppert, Stéphane Audran, Eddy Mitchell, Jean-Pierre Marielle si Guy Marchand. Dupa cum zice si Tavernier intr-un interviu extins de aproape 50 de minute pe disc, este primul film noir african (filmat in intregime in Senegal). One-of-a kind si poate cel mai bun film al lui BT, revazut dupa atita timp, cu ritmul sau ciudat, dar inca fascinat si cu umorul negru (si secveta halucinanta a spectacolului de cinema cu Alerta in Mediterana).
4 1/2 din 5, 9 din 10 !
DVD extras:
inafara interviului cu Tavernier din anul 2000, dvd-ul contine si un final alternativ, cel putin ciudat, si trailerul american sub titlul de Clean Slate.
afisul francez despre care tavernier se plinge ca distribuitorul i-a pus elefanti ca sa fie o Africa mai exotica (in film nu apare nici un animal exotic)
afisul american, care are in plus niste nativi razboinici zulusi si in care mina lui Noiret e cenzurata sub fusta Isabellei Huppert !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu