joi, 3 februarie 2011

Cronica mea la You Will Meet a Tall Dark Stranger pe Feeder -si aici !

Woody Allen-ul de anul trecut de la Cannes, acum la Bucuresti- in seria mea de cronici pentru feeder, aici !
recommended !

& now AICI 2:

Woody sarcastic: You Will Meet a Tall Dark Stranger
De cite ori merge in Anglia dr. Woody face un film E-vil, o viziune a lumii nashpa, la fel ca Match Point, Scoop sau Cassandra’s Dream (am mentionat celelalte trei Allen-uri anglicane!). Am vazut filmul la Cannes anul trecut, in selectia oficiala-in afara competitiei (orice film de WA e trecut automat in festival, chiar pe vremuri cind cineastul era falimentar in SUA a trecut glumita in acidul Hollywood Ending, ca o sa se autoexileze in Franta, “The French love Woody ! Yep, but they love Jerry Lewis too.”
- tocmai s-a anuntat ca ">se deschide festivalul anul acesta cu noul sau film, Midnight in Paris, featuring nevasta prezindentului Sarkozy.
Deci You Will Meet a Tall Dark Stranger\aka Vei intilni strainul din visele tale !
Da, l-am vazut la Cannes (si o sa scrie careva aici, nu ne intereseaza unde l-ai vazut, da mah, dar daca acolo l-am vazut?), si am fost surprins ca aproape numai mie mi-a placut! Au tunat si au fulgerat ca e un Woody prost, minor (dar cite nu sunt .
Cred ca dupa caldura unui iberic si romantic Vicky (si Cristina si Barcelona) si un ironic si in raspar Ce-o fi o fi (Whatever Works), nu se asteptau la acest strain intunecat. E aproape la fel de rau ca A Serious Man dupa Burn After Reading (care si el e rau in felul lui, compar aici autorii intelectuali evrei, desi Coenii nu-s influentati de Woody Allen .
Titlul vine de la prezicerea de tip astrologic, clarvoyant (gen horoscop), “vei intilni strainul din visele tale”, a tall dark stranger poate fi un macho romantic, dar aici e destinul care le joaca o farsa protagonistilor suferind de idiotenie, la fel de mult ca cei din filmele Coen-ilor. Woody e in mod normal mai tandru cu personajele sale, dar cred ca din nou e sindromul londonez

Dupa mine, noul opus allenian e cel mai bun de la Match Point incoace, nu ca ultimele 2 n-ar fi fost bune, doar mai light. Asta e rau, mizantrop, satira sociala si se ia de comedia umana. In plus, e film de ansamblu, cu Anthony Hopkins, Naomi Watts, Antonio Banderas, cu totii la prima colaborare cu W.A. (Josh Brolin a mai jucat in Melinda and Melinda).
Sir Tony joaca rolul esentialmente allenian, un mos cuprins subit de o noua tinerete, care se îndragosteste de o prostituata (Lucy Punch) care-l joacă pe degete. Hopkins e delicios de (sau tragic, depinde de perceptie) ridicol, in rolul batrinelului indragostit de curva pitipoanca, modelul englezesc e la fel ca modelul romanesc, doar ca are un accent oribil si nas ascutit (si ne poate aduce aminte de alte Cheeky Girls)…
L-am pus pe locul 10 in topul meu de interpretari in filmele lui Woody Allen… (în afara celor lui Woody Allen)

Si A Tall Dark Stranger came. And stayed.

Alin Ludu Dumbrava

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu