miercuri, 27 decembrie 2017

Dunkirk (2017)

cronica mea de azi vara din Zile si nopti la DUNKIRK (acum in topul filmelor din 2017)

Povestea retragerii dezastruoase a trupelor aliate, la Dunkirk în 1940.
Mi-a zis cineva deunăzi că o să vadă DUNKIRK de pe net, că ”ar fi apărut”. L-am rugat frumos să se ducă la cinema, i-am explicat formatele / este primul film (aproape) integral filmat în IMAX și 70 mm pe peliculă (din fericire fără 3D), chestiile de sunet, de subtilitate. L-am rugat să nu își bată joc de film, că e păcat. Noul opus al lui Christopher Nolan (Memento, Prestige, trilogia Dark Knight, Inception, Interstelar), este nec plus ultra la nivelul condensarii de poveste la o durată extreme de rețiuntă (106 minute), în limite de spațiu-timp (sunt trei elemente spațio-temporale, uscat, apă, aer / o săptămână- o zi- o oră). Elementele forte-imaginea (de elvețianul Hoyte Van Hoytema -colaboratorul lui Nolan de la Interstellar), montajul (Lee Smith),  și muzica, compusă de Hans Zimmer (cu ajutorul lui Benjamin Wallfisch-Variația 15) care a reușit ceva ultra-special, cum spunea un prieten: ar trebui creditat pe generic astfel: –”un film de Christopher Nolan și Hans Zimmer” ! Sigur auzim de Dunkirk la Oscarurile de anul viitor !

*** 1/2 stele din 5 / 7 din 10 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu