miercuri, 25 noiembrie 2009

Jan Garbarek live in Bucuresti

la 62 de ani norvegianul Garbarek a venit a treia oara in Romania. Prima sa venire am vazut-o in 1995 inainte de a pleca in Scandinavia, cu prietenul meu Cristi "all that Jazz"Pop, pe atunci Exo, din Brasov la Sibiu, cu el l-am vazut azi pe Garbarek dupa 14 ani din nou, din primul rind. Concertele au fost foarte diferite, ca si trupele. Acum a cintat cu Trilok Gurtu (pe care l-am vazut la concertul moca tot la Sala Palatului in 2004 pentru campania PNTCD, singurul concert de campanie la care am fost vreodata)...Jan G. a mai fost si la Garina, atunci n-am putut ajunge...


A fost un show excelent, de adevarati Masters of jazz, care au cintat vreo 2 ore jumate, frenetic, vreo jumatate de ora a fost exclusiv a indianului Trilok Gurtu care si-a facut numarul, cu tobe din voce, cu buzele tuguaiate, cu alamuri, oale, apa si gonguri ! Quite a show ! Nu stiu daca e cel mai bun percutionist din lume, dar oricum p-acolo !In trupa mai sunt pianistul Rainer Brüninghaus si basistul Yuri Daniel (Brazilia), bass cu 5 corzi, chel, solo electric. De la ragas and sagas nordice la ritmuri braziliene (Maracuya) si indiene ! Cu saxofonul mic si cel mare, cu sprincenele arcuite, elegant si sobru dar cu sound divin !

Ca referinta, albumul live de anul asta de la Dresda, dublu, Dresden, despre care scrie Ticke (sorry, Brushvox) aici. NB: primul lui album ca lider solo (grupul sau) dupa 40 de ani de cintat ! Bine ca mi-am luat bilet din timp, ca sala era plina si cei de la Cat music nici nu mi-au raspuns re: acreditare :(. Concertul sezonului acesta de Masters of Jazz ! Voy Cantado !

fotografii de la Iulian Ignat



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu