luni, 8 septembrie 2008

Eurasia day 2

sunt 10 filme in competitie din tarile foste URSS, a nu se confunda cu Eurasia din Antalia, Turcia, unde anul asta seful juriului va fi Paul Verhoeven !!! aici juriul e format din Michael Fitzgerald (care a fost si la Cluj), producatorul lui John Huston (Wise Blood, Under the Vulcano)Sean Penn (the Pledge) si Tommy lee Jones (3 burials), si acum al lui Nae Caranfil, celalalt membru al juriului, deci datorita lui Nae si respectiv Michael, am ajuns eu aici...regizoarea argentiniana Lucretia Martel (...care e blocata inca de aseara la Viena pentru ca nu are viza cazaca si austriecii nu-i dau voie sa paraseasca spatiul Schengen !), un regizor georgian (Nikoloz Tavadze), unul kazahstanez care traieste in Franta (Rashid Nugmantov, considerat responabil de noul Val cazac), unul uzbec (Shukurat Abbasov) si inca unul turc (Hussein Karabey-My Marlon and Brando),

e greu sa inteleg tot, pentru ca se vorbeste in rusa si cazaca, care e mai mult spre turca), si totul e scris in chirilice (deh, daca n-am invatat la scoala, pajalusta).
Sa revin la ceremonia de ieri. O coloana s-a format din busuri, mini-busuri si limuzine si ne-a dus la PIRAMIDA (aici info despre Astana si poze pe situl festivalului pina ce ma intorc si le pun pe ale mele) aka Palatul Pacii si Concordiei (in 1999 ONU a declarat Astana orasul pacii). Covorul rosu nesfirsit, urca spre Piramida, de amble parti publicul aplauda sincer.

Un cort rosu servea sampanie Moet (care s-a evaporat imediat), vodca, sucuri, perrier si vin...de masa francez. Un soare orbitor dadea fastul ceremoniei celui mai lung covor rosu ever, care parea sa nu se mai termine cu o lista de nume nesfirsita dar care suna strain mie. Regiseur si actour, si scenarista si critic si produsier erau cele mai raspindite cuvinte. Producatori americani si internationali, finacieri locali, selctioneri si reprezenatnti ai altor festivaluri, sponsori si heavies cu ochelari negri, producatorul Nasului, Fred Roos, Richard Dreyfuss, producatorul lui Kusturica si Tulpan, Hans Baumgarten, Cary-Hiroyuki Tagawa, starul asiatic, Cary-Hiroyuki Tagawa (cu care am vrut sa-mi fac poza dar chiar atunci mi-a aratat battery exhausted, fuuuuckk), care arata glorios, Jeremy Irons, actorul si regizorul rus, frumuseti locale, ruse si asiatice, o adevarata babilonie intr-un turn Babel modern, dar piramidal.


Sala de spectacol, mare, rosie, somptuoasa, culoarele si cele 3 etaje, de unde la final, la cel mai de sus, o sala de bal unde a avut loc dineul. Ahitectul, Norton, e, se pare unul din cei mai tari din lume, si in piramida a alaturat elementele tuturor religiilor. Intre somon si peste afumat (pus alaturi ca antreu alaturi de toba locala), vodca smirnoff si vinul frantuzesc, cintarile unei trupe locale, l-am tot fixat pe Jeremy Irons, intorcindu-ma spre el, pentru ca latfel el imi fixa ceafa-Irons, scris pe foaia de presa Iron, a cam imbatrinit zic eu dar tot arata fascinant...azi la 12 era conferinta de presa cu el pe care am ratat-o din nepotrivire de ora si recuperare de somn, dar la plecare l-am interpelat pe Timur Bekmambetov (acum e scris corect, ok ?), l-am intrebat daca face Wanted 2 si i-am urat succes. S-a uita puzzled la mine, eram natural high mai mult ca baut, pentru am mincat la dineu extrem de stiintific si baut doar vin alb, si un Johmmy W black (sponsor oficial) la final, iar eu am plecat fericit la bus, unde am conversat cu un cazac pe nume Maximilian (cred) pina la hotel...Azi in competitie 2 filme din Uzbekistan pe care ma duc sa le vad chiar acum. More later and jagshiemash !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu