miercuri, 14 ianuarie 2009

RIP Number Six (6): Patrick McGoohan

No Man Is Just A Number.

acum chiar ca m-am suparat, saptamina asta am vrut sa iau Silver Streak (aka Transamerica Expres), film vazut de mine cind aveam 7 ani (si loved surely) de pe cinematik dar zica AC ca-l are asa ca am luat altceva... Patrick McGoohan e badguy-ul, pe nume Roger Devereau (sunt sigur ca mai e un personaj iconic cu numele asta)...



pe 13 ianuarie (accordingly) McGoohan a murit la 80 de ani la Los Angeles. era implicat in remakeul la serialul sau cult THE PRISONER (despre care am bloggat in 2007). Actor destul de retras, el l-a jucat pe regele Edward al 2-lea in Braveheart, si tatal Fantomei din Phantom ! Doctor in Scanners si Hysteria si gardianul sef (!) in Escape from Alcatraz ! Eu l-am (re)vazut anul trecut in Ice Station Zebra (1968), unde are un rol asemanator cu cel din serialul care l-a facut celebru, Danger Man (1960, 1964-1965), agentul John Drake (in SUA cunoscut ca Secret Agent). McGoohan a refuzat de doua ori sa devina agentul 007, apoi si-a transformat personajul in number 6, cel mai tzacanit, psihedelic si unic serial de pina la Twin Peaks. Dupa parerea mea si cel mai bun din epoca ! A regizat si TV (de la Prisoner), mai ales Columbo (a si jucat)!


ultima oara m-am intilnit cu Number Six in Brasov in Music Pub sau club, rasfoind zile si nopti, dupa Craciun, unde era un interviu cu Bruce Dickinson, cel mai mare fan al sau (The Prisoner de pe Number of the beast si Back to the Village de pe Powerslave sunt despre personajul lui McGoohan), si Bruce avea T-shirt cu Prisoner (i will not be stamped, pushed...) i-am facut poza so here it is...




i feel all the time like the Prisoner...




iconica secventa-titlu


interviu fascinant cu McGoohan din documentarul Channel 4 despre Prisoner, personaj et all (in doua parti)


ITV a facut un remake care va iesi anul asta, cu Jim Cavizel in rolul lui Number 6 (ca a mai fost el prizonier si pe Chateau d'If..)si Ian McKellen as nr. 2, updatat pt aceste vremuri paranoiace...si filmul, mult planuit pt cinema, acum anuntat pt 2012, parca Chris Nolan si frate-su erau involved...

Be seeing you, Pat !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu