sâmbătă, 31 ianuarie 2009

The Visitor (2007)

al doilea film al lui Thomas McCarthy (pe primul, The Station Agent, 2003, nu l-am vazut) are parte de recunoastere pentru ca actorul principal, Richard Jenkins, excelent character actor dar cine stie unde si cind l-a vazut ? (Six Feet Under si recent in Burn after Reading) e nominalizat la Oscar. Ceea ce e minunat dar la fel ca si Langella in Nixon (cu mentiunea ca e l si-a facut rolul pe scena al greu si filmul era , sansele sunt slabe. Batalia e intre Penn si Rourke, si n-ar trebui sa existe vreun dubiu ca Rourke trebuie sa cistige. Dar meritoriu ar fi pentru Jenkins sa ia Oscarul mai mult ca Rourke, ca Langella si Penn(despre Brad Pitt nici nu discut) !
Back to the movie now. O drama gen About Schmidt, despre redemption of life, despre cum isi revine la viata un profesor universitar vaduv a carui viata e complet goala. la fel ca in filmul lui Alexander Payne, exista un factor "Ndugu", aici un cuplu siriano-senegalez, pe care Walter /Jenkins il gaseste locuind in apartamentul sau newyorkez. Acesta ii lasa sa mai stea si e atras de tobele lui Tarik (Haaz Sleiman), acesta il inavata sa bata la ele, dar filmul ia o alta intorsatura, pe structura sociala post 9/11, atunci cind Tarik, e arestat in metrou si inchis
intr-un centru de detentie al administratiei Bush, State security. Un alt personaj interesant e mama lui Tarik, Mouna (actrita israeliana Hiam Abbass, care mi-a adus aminte de Irene Papas). Muzica, touching, sesnibila, piano oriented de polonezul Jan P.A. Kaczmarek, care a luat Oscarul pentru Finding Neverland. {plus jazz ceva exotic cu tobe (Fela Anikulapo Kuti). Filmul nu e un vehicul hollywoodian si deci e trist, dar Walter (Jenkins mi-a adus aminte de cele mai bune roluri ale lui Jack Lemmon) invata ce e de fapt important in viata si se regaseste. Pledoarie pentru toleranta si pentru sens personal, mi-a adus aminte de titlul lui "Bang the Drums Slowly" , adica emotional si intens. Dintre toate filmele de Oscar (fie si la o nominalizare, pentru ca ii da coverage), alaturi de Wrestler, este cel mai uman.
8 din 10, 4 din 5.

2 comentarii:

  1. Chiar ma gandeam sa-l vad si eu, da nu citisem mai nimic despre...Asa ca ca bine c-am intrat, ca vad c-ai scris cu suflet.
    Alin,ti-am pus blogul in blog roll la mine. Sa-mi spui daca nu vrei asta

    RăspundețiȘtergere
  2. de ce nu ? mersi, m-am uitat si pe blog, bafta, cit mai multe filme bune ! parerea mea e ca titlul e cam arid, neprietenos/necomercial ?

    RăspundețiȘtergere