sâmbătă, 18 decembrie 2010

more Beefheart


Albumul meu preferat de Captain Beefhearst e apt intitulatul: A carrot is as close a rabbit gets to a diamond ! Nu glumesc, e un album-compilatie facut in 1998, si unul din cele 3 pe care le detin cu Beefheart, imi place pentru ca e eclectic si pentru ca are o seectie de piese ehhaustiva (19) si eclectica (de la baladescul succes Bluejeans and Moonbeams la elegiacul Further Than We've Gone, cu un pian si o chitara geniale, la tzacaneala de free jazz, Light Reflected off the Oceans of the Moon, la dementiala The Past Sure Is Tense, la piesa-titlu,

cu introducerile vocale din Apes Ma ("your cage isn't getting any better, Apes Ma") and so on...)
asa ca am stat sa-l ascult toata ziua pentru ca dupa citeva incursiuni pe youtube, aparitii la Letterman, interviu Frank Zappa despre el (Zappa a murit pe 4 decembrie 1993 la 52 de ani ! iar Van Vliet era deja retras de 10 ani, tot in acel an Anton Corbjin a facut un documentar scurt despre el, ultima marturie video cu ex-Capitanul!), am luat discurile din raft si e a treia oara cind A carrot is as close a rabbit gets to a diamond a curs, si m-a izbit dupa multa vreme genilitatea pieselor. Am mai ascultat doar o piesa Beefheart recent, Her Eyes (are a Blue Million Miles, din soundtrackul la The Big Lebowski, care m-a izbit cind am vazut filmul, prima oara la cinema in Praga, alaturi de Terje (cel care m-a introdus lui Cpt. B) , si cind The Dude asculta ceea ce la prima impresie poate parea o cacofonie sonora...(cum zicea un comentariu de pe youtube, "who needs drugs and/or beer when there's Beefheart ?")

Un comentariu: