joi, 18 octombrie 2012

Status Quo - Bucuresti 17 octombrie

Ati ratat, da, a fost un concert minunat ! Cam scurt totusi, 1 h 20 am cronometrat eu, si in deschidere VH2, wtf ? Sala Platului pe jumate goala, au pus perdea sus sa nu se vada, asa ca ma gindesc ca cei cu bilet de 95 ron au stat pe locurile de 160 sau plus...la casa oricum nu erau bilete decit de 160 ron, vindute de bisnitari cu 120 sau chiar 100 ! Lume pestrita, ca de obicei cele mai tari femei din lume la un concert cu sexagenari (aici si poate in vreo republica rusa), si fete topaind si stiind piesele, si lume in picioare si ridicate de pe scaune, atmofera buna, calda, rocking boogie. Bineinteles ca delirul a fost la In The Army Now, care nu e piesa lor ci cea a hitmakerilor Bolland and Bolland, colaboratorii lui Falco, cea mai ciudata piesa Quo ever, extrapop, si cel mai mare hit al lor, cel putin in partea asta a lumii, si bineintles ca orice om care afacut armata a facut-o cintecul contingentului sau. Quo au fost intr-o forma perfecta, cu camasi albe vs. camasi negre,doar tobarul in tricou, iar Francis Rossi (63 de ani), minus poneytail si vesta, cu o gramada de mimica amuzanta, ramine un chitarist virtuos al unei trupei astazi underrated, insa legendare.
Si eu ma ratat in 1995 la Cerbul de Aur, cind neavind acreditare am preferat sa vad la televizor de pe strada alaturata, pe Postavarui, cu un chef incorcoporat ad-hoc si a fost fun. Nici acum nu am primit acreditare (thanx Emagic :() si m-am descurcat ad-hoc, sunt mihnit insa ca din toti cei cu care am vorbit si sa laudau ca vin (sau nu), nu au venit pentru ca sunt prejudiced si vad in Quo doar In the Army Now, ori pentru ca erau obositi, ori pentru ca sunt prea multe concerte si au ales sa skip, ori pentru ca era prea scump. Oricum ar fi fost mai fun ca si concert de club, dar se putea bea bere (si vin!) si am stat cu berea in mina, chiar in fata scenei si a lui Rossi (din pacate nu am luat aparatul foto), singur dar cu prietenul meu Terje, cel mai mare fan din citi stiu, care m-a dat pe brazda re: Quo, macar in soul & sms.
Setlist:

Caroline
Something ’bout You Baby I Like (Tom Jones cover)
Rain
Rock ‘n’ Roll ‘n’ You
Mean Girl
Softer Ride
Beginning of the End
What You’re Proposing / Down the Dustpipe / Little Lady / Red Sky / Dear John
Big Fat Mama
The Oriental
Creepin’ Up on You
In the Army Now (Bolland & Bolland cover)
Drum Solo
Roll Over Lay Down
Down Down
Whatever You Want
Rockin’ All Over the World (John Fogerty cover)

Encore:

Junior’s Wailing (Steamhammer cover)
Don’t Waste my Time
Rock and Roll Music / Bye Bye Johnny (Chuck Berry cover)
* * *
Francis Rossi si Alan Lancaster au format in anul 1962 trupa “The Spectres”. Dupa mai multe incercari, la finalul lui 1967, trupa si-a schimbat numele in “The Status Quo” iar in 1969 se definitiveaza ca “Status Quo”.

Membrii actuali ai trupei sunt Francis Rossi (chitara), Rick Parfitt (chitara), Andy Brown (clape), John Edwards (bass) si Matt Letley (tobe).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu